تلنگرانه!!!
یک شنبه 20 اسفند 1391برچسب:, :: ::  نويسنده : ریحانه

 

عید نوروز، عید تجدید خاطره های بزرگ، فخر فروش جشن های جهان و تجدید خویشاوندی انسان با طبیعت است.

دکتر شریعتی در کتاب «کویر» خود در وصف نوروز می نویسد: سخن تازه از نوروز گفتن دشوار است. نوروز یک جشن ملی است، جشن ملی را همه می شناسند که چیست نوروز هر ساله برپا می شود و هر ساله از آن سخن می رود. بسیار گفته اند و بسیار شنیده اید پس به تکرار نیازی نیست؟ چرا هست. مگر نوروز را خود مکرر نمی کنید؟ پس سخن از نوروز را نیز مکرر بشنوید. در علم و و ادب تکرار ملال آور است و بیهوده «عقل» تکرار را نمی پسندد: اما «احساس» تکرار را دوست دارد، طبیعت تکرار را دوست دارد، جامعه به تکرار نیازمند است و طبیعت را از تکرار ساخته اند: جامعه با تکرار نیرومند می شود، احساس با تکرار جان می گیرد و نوروز داستان زیبایی است که در آن طبیعت، احساس، و جامعه هر سه دست اندرکارند.



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

زمانه ی عجیبیست! برخی از مردمان امام گذشته را عاشقند,نه امام حاضر را! میدانی چرا؟ امام گذشته را هر گونه بخواهند تفسیر می کنند اما امام حاضر را باید فرمان برند... و کوفیان عاشورا را اینگونه رقم زدند!!
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تلنگر و آدرس talangorane.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 5629
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1

Alternative content